Längtan

Tänk vad mycket man längtar efter här i livet. Just nu längtar jag efter studenten, efter Kenya och efter att ha någon att dela livet med. Jag saknar pussar och den där ljuvliga känslan när man tittar på den man älskar och får fjärilar i hela magen.
Att längta är så svårt. Så hårt. Det känns som en evighetslängtan som aldrig kommer gå i uppfyllelse, jag kommer hinna bli gammal och halvdöd innan jag får det jag längtar efter, känns det som i alla fall.
Den där känslan av att sakna någon. Att ha en tröja, en kudde eller en halsduk som luktar längtan. Den där speciella personen som har försvunnit från livet. Ju mer man luktar på tröjan desto mer försvinner doften, och desto mer luktar det bara min egen doft.
För mig är dofter svårt att släppa. Flera år efter kan jag fortfarande stanna till när jag känner parfymen som den jag älskade så mycket hade. Det får mig att börja minnas. Man minns alla underbara stunder, det man vill minnas, och glömmer bort alla dåliga stunder.
Så länge det finns dofter finns det en längtan. En längtan efter det gamla och det man hade.
Kärleken.
Puss.
Nadia

Kommentarer
Postat av: Daniel

Framtid å hopp med längtan!

2009-12-02 @ 15:29:42
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0