Söndag

Just nu sitter jag och ihärdigt inväntar att klockan ska bli 13.37 för då får jag öppna en överraskning som ligger på ett usb-minne. Det är vackert sånt där. Jag hoppades inatt när jag gick och la mig att jag kunde få sova till 13.30 så att jag slapp så mycket vaken väntan. Skulle ju varit perfekt om jag bara hann gå ner och hämta frukost och sen stoppa i det där lilla 4 GB usb-minnet i datorn och upptäcka överraskningen. Men istället vaknade jag 11.15 och kunde verkligen inte somna om. Så nu sitter jag här. Väntandes och funderandes över vad det kan vara. Kanske något stort, kanske inget alls.
Återkommer inte med svaret tror jag. Eller vi får se.

Idag är det iallafall söndag och jag är lycklig. Jag ska plugga och städa mitt rum hela dagen men det hindrar tydligen inte mina läppar från att le. Dessutom är det så där vackert höst/vinter-grått ute, sånt väder som gör de flesta foton underbara och mystiska. Men jag har inte tid att fota idag, tyvärr.

Och nu är det bara 1 timma och 23 minuter kvar.

Puss.

Kommentarer
Postat av: ernstr

sv; ja, man kan ju inte göra allt för att hjälpa dem men att ge en slant kan ju inte vara fel. Dock kan man ju inte göra det till alla.



Förresten, såg en film för ett tag sen om en rik man i London som träffar en uteliggare. Han ger honom en hel bunt sedlar och det här slutar med att han går med i en organisation som ger hemlösa boende. Men detta leder till att han själv och hans fru blir mördade.. hemsk historia.

2009-12-09 @ 00:25:29
URL: http://xenusism.blogg.se/
Postat av: ernstr

vet inte vad den heter. Men den gick på SVT tidigare i höst

2009-12-10 @ 18:41:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0