Att nå ett mål

Idag ska jag vara lite seriös.

När jag vaknade idag så kände jag att det skulle bli en grym dag och direkt satte jag upp ett mål: jag skulle ut och springa efter skolan.
Hela dagen gick jag runt och tänkte på detta "dagens mål" och blev bara mer och mer peppad. Men jag känner mig själv ganska bra och jag vet att jag ger upp ganska lätt när det gäller springningen.. Så därför kom jag på den briljanta idén att jag skulle låtsas att jag var jagad under tiden jag sprang, och då kan man ju inte stanna för att man har lite håll.

Halvvägs så fick jag världens håll precis under revbenen och i ena axeln (ja, man kan faktiskt få håll i axeln) men så höll jag fast vid tanken att jag var jagad hahaha låter helt sjukt men det hjälpte faktiskt xD Jag ökade tempot och sket fullständigt i hållet, jag bara sprang och kände mig typ som en svettig Forest Gump. Hej och hå vad det gick, och när det var några hundra meter kvar hem så sprang jag allt vad jag kunde, nu såg jag ju målet!

Löprundan blev lite mer än 6 km lång, i småregn, reflexväst, pannband och vantar men åh så härligt det var!

Det jag tänkte utmana er, kära läsare, med idag är att sätta upp mål för dagen. Det blir så sjukt mycket mer gjort om man har sagt till sig själv att man ska göra något. Och om man dessutom sprider sitt mål till sina kompisar så finns det ju ingen annan utväg än att göra det.
Dessutom är det ju 25 dagar kvar till jul idag och imorgon börjar julkalendern! wohooo!

Puss.

Nadia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0